今日を知り、明日を変えるシステム運用メディア

Amazon Connect Contact Lens は、完了したパフォーマンス評価についてエージェントに自動的にメールを送信できるようになりました。

Amazon Connect Contact Lens は、完了したパフォーマンス評価についてエージェントに自動的にメールを送信できるようになりました。

本記事は、2025 年 2 月 4 日にAWS公式サイトの What’s New with AWS? に掲載された英語記事を自動翻訳したものです。

ニュース内容

Contact Lens では、コンタクトが評価されたときにエージェントに自動メール通知を送信できるようになりました。これにより、エージェントは評価を確認してパフォーマンスを改善できます。マネージャーは、特定の評価基準に基づいてメールを送信するルールを作成できます。たとえば、評価スコアが 50% 未満のエージェントに自動通知を設定すると、パフォーマンスの機会に迅速に対応できます。マネージャーは、パフォーマンス レベルに基づいてメールの内容をパーソナライズすることもできます。トップ パフォーマーを評価する場合も、改善領域に関する建設的なガイダンスを提供する場合も、同様です。

この機能は、Contact Lens パフォーマンス評価がすでに利用可能なすべての地域で利用できます。詳細については、ドキュメントWeb ページをご覧ください。Contact Lens の価格設定については、価格設定ページをご覧ください。

原文

Contact Lens now enables businesses to send automatic email notifications to agents when their contacts are evaluated, so they can review the evaluations and improve their performance. Managers can create rules to send emails based on specific evaluation criteria. For example, you can set up automatic notifications for agents who receive evaluation scores below 50%, ensuring prompt attention to performance opportunities. Managers can also personalize email content based on performance levels — whether recognizing top performers or providing constructive guidance for improvement areas.

This feature is available in all regions where Contact Lens performance evaluations are already available. To learn more, please visit our documentation and our webpage. For information about Contact Lens pricing, please visit our pricing page.

引用元:Amazon Connect Contact Lens can now automatically email agents about completed performance evaluations

人気の記事

最新情報をお届けします!

最新のITトレンドやセキュリティ対策の情報を、メルマガでいち早く受け取りませんか?ぜひご登録ください

メルマガ登録