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Amazon Connect Contact Lens が 5 つの新しいリージョンで AI を活用した連絡先分類を提供開始

Amazon Connect Contact Lens が 5 つの新しいリージョンで AI を活用した連絡先分類を提供開始

本記事は、2025 年 2 月 28 日にAWS公式サイトの What’s New with AWS? に掲載された英語記事を自動翻訳したものです。

ニュース内容

Amazon Connect Contact Lens は、5 つの追加リージョンで AI を活用した生成的なコンタクト分類を提供するようになりました。これにより、コンタクトの主な要因、顧客体験、エージェントの行動を簡単に特定できます。今回のリリースにより、自然言語の指示を使用して、顧客コンタクトを自動的に分類する基準を定義できます (例: 「顧客が支払いを試みた通話を表示してください」)。Contact Lens は、基準に一致するインタラクションに自動的にラベルを付け、関連する会話ポイントを抽出します。さらに、分類されたコンタクトでアラートを受信して​​タスクを生成し、自動ラベルを使用してコンタクトを検索できます。この機能により、マネージャーは、特定の製品に対する顧客の関心の特定、顧客満足度の評価、エージェントが通話でプロフェッショナルな行動を示したかどうかの監視などのシナリオでコンタクトを簡単に分類できます。

この機能は英語でサポートされており、ヨーロッパ (ロンドン)、アジアパシフィック (東京)、アジアパシフィック (シンガポール)、アジアパシフィック (シドニー)、カナダ (中部) の 5 つの追加 AWS リージョンで利用できます。詳細については、ドキュメントWeb ページをご覧ください。この機能は、Contact Lens 会話分析の価格に含まれており、追加料金はかかりません。Contact Lens の価格については、価格ページをご覧ください。

原文

Amazon Connect Contact Lens now provides generative AI-powered contact categorization in five additional regions, making it easy to identify top drivers, customer experience, and agent behavior for your contacts. With this launch, you can use natural language instructions to define a criteria to automatically categorize customer contacts (e.g., “show me calls where customers attempted payment”). Contact Lens automatically labels interactions matching your criteria and extracts relevant conversation points. In addition, you can receive alerts and generate tasks on categorized contacts, and search for contacts using the automated labels. This feature helps managers easily categorize contacts for scenarios such as identifying customer interest in specific products, assessing customer satisfaction, monitoring whether agents exhibited professional behavior on calls, and more.

This feature is supported in English language and is available in five additional AWS regions including Europe (London), Asia Pacific (Tokyo), Asia Pacific (Singapore), Asia Pacific (Sydney) and Canada (Central). To learn more, please visit our documentation and our webpage. This feature is included within Contact Lens conversational analytics price at no additional cost. For information about Contact Lens pricing, please visit our pricing page.

引用元:Amazon Connect Contact Lens now offers AI-powered contact categorization in five new regions

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