
Amazon Connect はチャット開始時にインタラクティブなウェルカムメッセージをサポートするようになりました
本記事は、2025 年 2 月 26 日にAWS公式サイトの What’s New with AWS? に掲載された英語記事を自動翻訳したものです。
ニュース内容
Amazon Connect Chat では、チャットを開始するときにインタラクティブなメッセージで顧客に挨拶できるようになりました。これにより、エンゲージメントとセルフサービス解決率を向上させるコンテキストに沿ったパーソナライズされたエクスペリエンスが提供されます。たとえば、顧客が製品ページにアクセスしてチャットウィジェットを開くと、類似製品を比較したり、店舗の在庫状況を確認したり、保証の詳細を確認したりするためのオプションを含むコンテキストに沿った挨拶が表示されます。
Amazon Lex を使用してインタラクティブなウェルカムメッセージをカスタマイズするには、Amazon Connect フローデザイナーの [顧客入力の取得] ブロックで [メッセージでボットを初期化] オプションをオンにします。チャットボットに送信される最初のメッセージを手動で入力するか、動的に設定して、顧客エクスペリエンスをパーソナライズできます。
この新しい機能は、Amazon Connect が利用可能なすべての AWS リージョンで利用できます。詳細を確認して開始するには、ヘルプドキュメント、料金ページを参照するか、Amazon Connect の Web サイトにアクセスしてください。
原文
Amazon Connect Chat now enables you to greet customers with interactive messages when starting chats, delivering contextual and personalized experiences that improve engagement and self-service resolution rates. For example, when a customer visits a product page and opens the chat widget, they receive a contextual greeting with options to compare similar products, check store availability, or learn about warranty details.
To customize the interactive welcome message using Amazon Lex, check the ‘Initialize bot with message’ option in the ‘Get customer input’ block in the Amazon Connect flow designer. You can either manually enter or dynamically set the initial message sent to the chat bot to personalize your customer experience.
This new feature is available in all AWS regions where Amazon Connect is available. To learn more and get started, please refer to the help documentation, pricing page, or visit the Amazon Connect website.
引用元:Amazon Connect now supports interactive welcome messages when starting chats