
ニュースAWS エンドユーザーメッセージングが電話番号登録サポートのセルフサービスを 18 か国に拡大記事テンプレ(AWS)
本記事は、2025年4月1日にAWS公式サイトの What’s New with AWS? に掲載された英語記事を自動翻訳したものです。
ニュース内容
本日、AWS エンドユーザーメッセージングは、18 か国でセルフサービス ショートコードとロングコード登録を開始しました。これにより、開発者は専用番号にオンボードして、アプリケーションの SMS メッセージングを正しく構成できるようになります。ロングコードがサポートされる新しい国は、オーストラリア、オーストリア、チリ、デンマーク、フィンランド、香港、イタリア、オランダ、ノルウェー、ポーランド、スペイン、スウェーデン、英国、ハンガリー、ポルトガルです。ショートコードがサポートされる新しい国は、チリ、フィンランド、ドイツ、インド、オランダ、スペイン、英国、米国です。
電話番号と送信者 ID は、企業のブランドの延長として機能します。世界中のモバイル通信事業者と政府は、エンドユーザーを不要なメッセージやスパムメッセージから保護するための「顧客確認」チェックの形式として SMS 登録を実装しています。登録することで、アプリケーション開発者はより高いレベルの配信可能性を確保し、ユースケースが現地の規則や規制に準拠していることを確認して、メッセージのフィルタリングを回避できます。
これまで、お客様はこれらのショートコードおよびロングコードフォームをリクエストするためにサポートケースを開く必要がありましたが、現在は AWS マネジメントコンソールまたは API 経由でプログラム的にセルフサービスで利用できるため、オンボードにかかる時間が短縮されます。登録サポートは、AWS エンドユーザーメッセージングが一般提供されているすべての商用リージョンで利用できます。
原文
Today, AWS End User Messaging launched self-service short code, and long code registration for 18 additional countries, helping developers to onboard to dedicated numbers which enables them to correctly configure SMS messaging for their applications. The new countries supported for long codes include Australia, Austria, Chile, Denmark, Finland, Hong Kong, Italy, Netherlands, Norway, Poland, Spain, Sweden, United Kingdom, Hungary, and Portugal. The new countries supported for short codes include Chile, Finland, Germany, India, Netherlands, Spain, United Kingdom, and United States.
Phone numbers and sender IDs act as an extension of a business’s brand, and mobile carriers and governments worldwide have implemented SMS registrations as a form of “know your customer” check to protect end-users from unwanted and spam messages. By registering, application developers ensure a higher level of deliverability and ensure their use-cases comply with local rules and regulations, avoiding message filtering.
Previously, customers needed to open a support case to request these short code and long code forms, but now they can self-service via the AWS Management Console or programmatically via the APIs, saving time-to-onboard. The registration support is available in all commercial regions where AWS End User Messaging is generally available.